Recenze na knihu: Jáma

Rok vydání:2019
Počet stran: 336
ISBN:978-80-242-6087-7
Hodnocení: Za mne 3* z 5*

Knížku jsem dostala ke svým narozeninám. Narazila jsem na ni už před Vánoci. A jak se mi četla?
Musím říci, že opravdu dobře. Jenže byla jsem v půlce příběhu a nic se nedělo. Děj se opravdu hodně pomalinku rozkrýval. Ale i tak to bylo velice dobře a poutavě napsané.

Příběh vypráví hlavní hrdina a kapitoly na sebe většinou navazují nebo vypráví o minulosti, ale to vždy s přehledem poznáte. Hlavního hrdinu jsem si velice oblíbila, je vtipný a jeho sarkastický až občas černý humor je prostě skvělý. Bohužel jsem od knihy čekala mnohem více. Nějaké vysvětlení a možná větší zápletku. Konec byl takový předimenzovaný a všechno podstatné bych řekla, že skončilo v jedné kapitole.

Knihu hodnotím 3 z 5, a to jen proto, že se mi líbilo, jak to bylo napínavě napsané i přesto, že se v 1. půlce knížky skoro nic moc nestane. Musím říct, že obálka je moc zajímavá a myslím si, že na knížku každý sáhne právě kvůli ní. Spisovatelka se inspirovala Stephenem Kingem, což je známý fakt, četla jsem mnoho recenzí na tuto knihu a někdo dokonce napsal, že se jedná více o horor a bál se. Mně osobně to hororové přijde jen opravu málo. Jak jistě víte, tak se spisovatelka inspirovala přímo příběhem Řbitov zvířátek. Podobnost tam je, ale za mne opravdu malá. Kniha je lepším průměrem a ke přečtení bych ji doporučila.

Anotace

Kříďák, drásavý a děsivý psychothriller C. J. Tudor, se stal nejúspěšnější knižní prvotinou roku 2018. Nyní je tu Jáma, příběh, v němž autorka co do hrůznosti a napětí ještě přitvrdila...

Joe se nikdy nechtěl vrátit do rodného Arnhillu. Ne potom, co zažil se svou partou: šikanu, zradu, sebevraždu. Ne potom, co zmizela jeho sestra Annie. Ne potom, co přišel o rodiče. Ale Joe nemá na vybranou. Protože to, co se kdysi stalo Annie, se děje zase. Protože minulost má ve zvyku se vracet. Protože nejhorší den Joeova života nebyl ten, kdy se jeho sestra ztratila, ale ten, kdy se vrátila.