Recenze na knihu: Chůva

Žánr: Thriller
Rok vydání :2019
Počet stran368
ISBN978-80-7617-921-9
Hodnocení: 4* z 5*

Tato kniha byla vydána v roce 2019 a já na ni narazila na sociálních sítích. Autorka napsala i bestseller jménem Vyvrhel. Na ten se taky chystám.

Kniha má velice zajímavou myšlenku, která vás může donutit k zamyšlení, zda lidé, které máte kolem sebe, jsou skutečně takoví, jak se prezentují. Už jen díky tomu mě čtení od začátku pohltilo. Líbil se mi ale také skromnější počet stěžejních postav. Jak poznáte z anotace, tak zmizela chůva Hannah, protože její svěřenkyně Jo velice zlobila. Po několika letech se Jo vrací zpět na panství, kde vyrůstala, k matce i se svou dcerou Ruby. Důvod návratu tkví v úmrtí Joina manžela. V jezeře poblíž panství se najde lebka. Komu patřila? Nabízí se, že jde o zmizelou Hannah, jenže ta se brzy objeví u nich doma. Jde skutečně o Hannah, chůvu, která před lety zmizela? Nebo o jinou ženu, která se za ni pouze vydává? Jenže, čí by pak byla nalezená lebka?

Spousta nezodpovězených otázek, k jejichž odpovědím vede cesta skrze knihu chůva. Každou kapitolu vždy vypráví jedna osoba. Virginie, Jo, Detektiv a pak jsou tam kapitoly, které jsou označené konkrétními roky a vypráví se ve třetí osobě a jsou psané kurzívou. V těchto pasážích se seznámíte s minulostí „naší“ chůvy.

Celý příběh vás drží v napětí a pravdu se dozvíte až skoro na konci. Knihu jsem přečetla velice rychle, protože mne zajímalo jak to celé bylo a hlavně, jak to dopadne.

Anotace:
Malá Jo zbožňuje chůvu Hannah víc než svoji matku, a tak když jedné noci Hannah beze stopy zmizí, holčička je naprosto zničená. O třicet let později se Jo vrací do rodičovského domu a je nucena čelit svému složitému vztahu s matkou. Jenže když jsou v jezeře na jejich pozemku objeveny lidské ostatky, Jo začne pochybovat o všem, o čem byla až dosud skálopevně přesvědčená. Pak když na dveře jejich domu zaklepe nečekaný host, Jo zažije další šok. Zoufale se snaží doplnit mezery ve svých nejasných vzpomínkách. Nezbývá jí než přijít na to, co byla její chůva zač a proč zmizela. A především se musí rozhodnout, zda může věřit vlastní matce… Chůva od autorky bestsellerů Spálená obloha či Dokonalá Gilly Macmillanové je temným a nepředvídatelným příběhem plným tajemství a klamu. Je to ďábelsky chytrý thriller, který nám připomíná, že někdy je mnohem snazší přijmout lež namísto kruté, bolestné pravdy.

Knihu jste četli? A jak se vám líbila.