Recenze na knihu: Ta přede mnou

ISBN: 978-80-249-3408-2
Hodnocení: 3* z 5*

Knihu mi doporučila kamarádka a já využila své kartičky do knihovny a knihu si vypůjčila.
Díky anotace jsem se na knížku těšila.

Líbilo se mi, že každá kapitola byla pojmenovaná dle ženy, která ji zrovna vyprávěla. Krátké kapitoly se četly rychle a svižně.

Jane vyprávěla svůj příběh, který se odehrává v současné době. Příběh Emmy, který vyprávěla zase svůj příběh, se odehrával pouze pár měsíců předtím, než se do stejného domu nastěhovala Jane.

Dům Jane od počátku uchvátil. Ovšem záhy zjišťuje, že předchozí nájemnice jejího nového bytu předčasně zemřela. To samo o sobě člověka znervózní, tím spíše, pokud se k němu donesou další znepokojující fakta směřující k tajemnému architektovi, který ji pronájem zařídil. Zvědavost Jane nedá a na vlastní pěst pátrá, co vše se v domě a jejím bytě přihodilo.

Kniha se mi ze začátku četla trochu hůř a musím říct, že jsem se občas i nudila, ale to tak do jedné třetiny, dlouho mi trvalo než jsem se začetla, ale nakonec mne velice překvapila a zajímalo mne, jak to celé dopadne.
V poslední době jsem rozhodně měla tu čest přečíst dějem zajímavější knihy, které mne dokázaly připoutat k ději od prvních stránek. Myšlenka publikace „Ta přede mnou“ však zní zajímavě a pokud ji dáte šanci, případně tedy přetrpíte méně záživný začátek, může vás oslovit.

Anotace

Temný psychologický thriller, který byl ještě před vydáním prodán do více než 30 zemí po celém světě a jehož autorem je úspěšný spisovatel, vystupujícího pod pseudonymem J. P. Delaney.

EMMA
se snaží vzpamatovat z traumatického přepadení a se snoubencem hledá místo, kde by mohla začít nový život. Ovšem žádný z bytů, které navštíví, pro ni není cenově dostupný – anebo se v něm necítí bezpečně. Dokud nenavštíví ten dům na Folgate Street. Je to mistrovské architektonické dílo – minimalistický design ze světlého kamene a skla se vzdušnými, otevřenými prostory. Ten dům má ovšem také svá pravidla. Tajemný architekt, který ho projektoval pro svou rodinu, má totiž pro nájemníky celou řadu nařízení a restrikcí – nesmí mít např. žádné knihy, ozdobné polštáře či jiné dekorativní předměty, dokonce ani fotografie. Tenhle prostor má totiž své nájemníky změnit – a také to udělá.

JANE

prožila osobní tragédii a také ona potřebuje nový začátek. Když objeví dům na Folgate Street, okamžitě ji uchvátí – stejně jako jeho sice trochu odměřený, ale přitažlivý tvůrce. Brzy po nastěhování se však Jane dozvídá o záhadném předčasném úmrtí předchozí nájemnice – ženě, která byla Jane podobná jak vzhledem, tak věkem. Čím více se Jane snaží v onom příběhu rozlišit pravdu od lží, tím více je nucena podřídit se stejným pravidlům, dělat stejná rozhodnutí, stýkat se s těmi samými lidmi a zažívat stejný teror jako ta předešlá…