neděle 21. března 2021

Recenze na knihu: Příběhy českých superpotravin aneb když jídlo mluví

Spolupráce

Čtete-li mé knižní recenze pravidelně, jistě víte, že mým oblíbeným žánrem bývají thrillery. Od nich však dnes odbočím, neboť se mi do rukou dostala kniha Veroniky Hanzlíkové Příběhy českých superpotravin. Ano, v názvu skutečně zazní slovo superpotravina. Také jej slyšíte prvně a netušíte, co se za ním může skrývat? V tom případě si pojďme tuto neobyčejnou kuchařku přiblížit.

Je mi jasné, že vás nejvíce zajímá, co je to vlastně superpotravina. Myslíte, že jste někdy superpotravinu jedli? Nebo ji alespoň viděli? Mohu s jistotou říci, že na obě otázky by každý z vás mohl odpovědět kladně. Superpotravinou se myslí ty, které v sobě mají vysoký obsah látek prospěšných pro naše zdraví. Příkladem může být cibule, česnek, oříšky, rybíz a nebo obyčejné houby, které mnoho z nás sbírá v lesích, mě nevyjímaje.

Vraťme se nyní k samotné knize. Ta se vás bude snažit zaujmout na první pohled, a to nejen bohatými ilustracemi, ale také kvalitním papírem. Díky jemu se o jednotlivé listy nemusíte tolik bát, zubu času budou odolávat dlouze. Vazba knihy je měkká a je vyrobena z pevného křídového papíru.

Úvod knihy patří přehlednému obsahu, a to rovnou dvojitému. Buď se můžete orientovat dle konkrétních potravin, pardon, superpotravin, případně nechybí ani členění dle jídel, kde naleznete sekce pro snídaně, obědy, večeře či dezerty. Pokud byste i přesto poněkud tápali, nevadí, i na to autorka myslela a krátkým úvodem se vám pokusí myšlenku své kuchařky přiblížit.

Každá superpotravina má v knize vlastní kapitolu, kde najdete snad vše, co vás napadne. Nemusíte se ale obávat nějakých nudných tabulek či čísel, nic takového se nekoná. Autorka zvolila příjemnou psanou formu, kterou vás se superpotravinou seznámí, a to se mi velmi líbilo. Abych ale nezůstala jen v obecné rovině, vybrala jsem si pro příklad v kuchyni nepostradatelnou cibuli. Po seznámení s možná utajenými schopnostmi cibule nechybí ani léty prověřené babské rady. Zmíněný je například cibulový sirup na kašel, přičemž nechybí ani recept k přípravě. Probráno je i využití cibule v tradiční čínské medicíně a celkově její zdravotní účinky, ale i případná rizika. Nakonec se dostalo i na několik pokrmů z cibule. Zaručeně se vám budou sbíhat sliny, neboť nechybí fotografie.

Jsem velmi ráda, že jsem Příběhům českých potravin dala šanci, protože mi od první chvíle sedla forma, kterou autorka čtenáře seznamuje s každou superpotravinou. V každé kapitole se něco zajímavého dozvíte a na konec si můžete připravit i chutné a především zdravé jídlo. To vše na jednom místě, čtivou formou a opatřené líbivými fotografiemi.

Knihu si můžete zakoupit přímo na stránce www.veronikahanzlikova.cz/kniha.
Knihu doporučuji do každé domácnosti, protože tam najdete nejen recepty ale i tipy do přírodní lékárničky. S kódem DAREK-HELENA máte navíc slevu 23 %.

Těším se až vám ukážu co jsem vařila