čtvrtek 3. června 2021

Profily a akce typu Follow for Follow

 






Už vám také přišla zpráva ve znění, ahoj, máš krásný profil, nebo zaujal mě tvůj profil, a zda se nechcete připojit do akce FLW to FLW?

Podle mě tahle zpráva přišla snad každému. Ono to láká mít jen tak víc fanoušků, ale co z toho opravdu budete mít?


Jak to funguje?

Někdo založí soukromý profil s nějakým super názvem. K tomu je i stejnojmenný hashtag. Pro komunikaci jsou udělané skupiny. Podmínky jsou jednoduché. Možnosti fungování jsou v zásadě dvě. Při té první sledujete jen adminy ostatní ne. Adminů může být ale klidně 10. Nahrajete svůj post a profil tam označíte a také tam dáte ten jejich hashtag a ostatní lidé vám dávají lajky a komenty a uložení. Většinou je na to nějaký časový úsek. To je většinou povinné.

Druhá možnost je taková, že je povinnost sledovat všechny a oni zase sledují vás. To může být 600- 1000 lidí. Takže vy začnete sledovat třeba 600 lidí a oni zase vás. To je super, že najednou máte o 600 více lidí. Ale jsou to lidi, které nezajímáte. Šance, že vám dá někdo lajk nebo komentář, je nulová. A tím se vám sníží procento interakci a pomalu a jistě si pohřbíváte profil. Za měsíc vám začnou masivně padat sledující a hlavně vám začnou padat dosahy. Pro Instagram budete nezajímaví a nebude vás cpát nahoru. On ten Instagram je docela chytrý. Takto „postižený“ profil si budete dávat do pořádku pěkných pár měsíců.

Novinkou poslední doby je rafinovaný způsob, jak se akcí FLW to FLW zúčastnit a přitom si nepokazit reputaci svého profilu. Řešení je prosté, jednoduše se zakládají sekundární profily, které slouží jen k tomu, abyste sledovali například výše zmíněných 600 lidí. Na váš hlavní profil, který chcete „vylepšit“ tak dorazí jen 600nových sledujících. Zdá se to jako ideální způsob, že? Ale opět, není to pravda. Odpadá sice problém s tím, že budete sledovat spoustu lidí, kteří vás nezajímají, jenže nově příchozí sledující zase nezajímáte vy.


Proč je to podvod?

V první variantě si lidí vytváří záměrně falešné dosahy, takže si firmy myslí, že dotyční mají super profil, ale přitom je to vše jen jako. Firma to zjistí většinou až po tom, co k nim na profil nikdo nepřijde nebo si nikdo nic nekoupí. Když pod fotkou produktů jsou komentáře typu: super, to chci, to si objednám, a na konec se z toho nic neděje. Naštěstí se o tom začalo ve velkém psát a firmy hledající spolupráci jsou mnohem opatrnější a profily pečlivěji prověřují.

Ve druhé variantě vám sice rychle přibydou fanoušci a vypadá to, že máte zajímavý profil. Jenže realita je odlišná. Sleduje vás například 5 000 lidí, nicméně pod příspěvky máte pouze 100 lajků a žádný komentář. To jednak nevypadá dobře, jednak to působí velice nedůvěryhodně. Dalším problémem je sledování příliš velkého počtu profilů, například 6 000. V praxi totiž nelze obsah z tolika aktivních profilů stíhat sledovat a značí to opět velmi pravděpodobnou možnost sledování profilu z akcí FLW to FLW.




Žádné komentáře:

Okomentovat