úterý 8. června 2021

Soutěže na Instagramu. Jsou prospěšné?


 
Taky jste se setkali se soutěží o pobyt nebo o nový iPhone? Tak já vám teď povím jak to funguje.


Soutěží je několik a já vám tu rozeberu ty velké.

Skupina blogerek nebo mamablogerek, to je asi nejčastější, si udělají skupinu a profil. Většinou je to na nějaký významný den, jako jsou Vánoce, Velikonoce, Nový rok, 1. Máj a tak. Skupina třeba 15 mamablogerek obepíše firmy, že dělají soutěž a že hledají sponzory s tím, že podmínka je také sledovat jejich profil. Firma pošle něco přímo té blogerce, které výhru pak zašle a nebo firma sama zašle produkt výherci. Soutěž je na několik dní i týdnů. 1. týden se nabírají sledující, ti musí sledovat jak soutěžní profil, tak blogerky a všechny firmy co soutěž zasponorzovaly. Dohromady jich bude třeba 30. V dalších týdnech se losuje o konkrétní výhry a v posledních dnech se losuje o hodnotné ceny.

Lidi firmám a blogerům dali sledování, takže sledující rychle rostou a po soutěži vás zase rychle opustí, protože tam byli jen kvůli ní. Opravdu to má smysl? Rozhodně nemá, protože daný sledující si od firmy neplánuje nic koupit. V lepším případě si z nových sledujících nějaké produkty zakoupí jen zanedbatelné procento. Opomenout nelze ani fakt, že firmu sleduje skupina lidí, která není tou správnou cílovkou.

Další soutěže se dělají třeba o fotoaparát Instax, produkty Louis Vuitton nebo nový iPhone. V tomto případě jde skupinu blogerek, většinou to ale už nejsou mamablogerky, ale takové mladé holky. Samozřejmě to ale nemusí být pravidlem. Hromadně koupí nějaký z výše zmíněných produktů a udělají o něj soutěž. Proč? No aby měli více sledování. Soutěž podmíní tím, že soutěžící musí sledovat tento a tenhle profil, lajk na první fotku, sdílení a lajky na dalších 5 fotek.

Uměle si takovými podmínkami vytváří dosah, který by, ale jinak neměly. Je to takové obcházení organického dosahu. Lidé totiž přijdou, aby si zasoutěžili, a po vyhlášení soutěže odejdou.

Nakonec jsou soutěže o produkty, které profily mají od firmy. Podmínky jsou sledování pořadatelů a profilu sponzora. Následně například musíte dát lajk na fotku, sdílet a lajkovat další 3 fotky.

Opět toho sponzora budou sledovat lidi, kteří nejsou jeho cílová skupina a nikdy si od něj nic nekoupí a ještě zničíte jeho profil, protože mu tam rychle stoupne počet sledujících a vzápětí mu to celé spadne a tím i dosahy.

Pokud jako firma chcete někoho zasponzorovat, klidně i soutěží, tak je potřeba si vybrat dobrého influencera. V praxi to znamená si ho předem pečlivě proklepnout a položit si pár jednoduchých otázek. Jaká je jeho cílová skupina? Jaká má dosahy? Pohybuje se v podpůrných skupinách? Má již nějaká reference od jiných firem? Dbá na vzhled svého profilu? Vše je velmi důležité při posuzování vhodného adepta ke spolupráci. Poslední otázce se budu věnovat zase příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat